شماره تماس:  61948 021  داخلی 3 
شماره تماس:  61948 021  داخلی 3 
(فورجینگ) 09195071812 – (کوپلر) 09904875257
(فورجینگ) 09195071812 – (کوپلر) 09904875257
logo-pouya

دستگاه جوش سر به سر میلگرد فورجینگ

جوش سر به سر میلگرد

شرکت پوياگستر، شرکتی شناخته شده و مطرح در زمینه تولید، واردات و فروش دستگاه ها و ابزارآلات صنعتی با بیش از 10 سال تجربه درخشان در این عرصه، چند سالی است که در زمینه صنعتی سازی ساختمان، فعالیتی گسترده تر را آغاز کرده است.

در این راستا، واحد تحقیق و توسعه این مجموعه با همکاری شرکت مهندسی پویاگستر که به مدت 13سال است در زمینه های صنعتی سازی پروژه های عمرانی، اتوماسیون صنعتی و فناوری های نوین در صنعت ساختمان مشغول به کار است بر روی روش کار و همچنین دستگاه جوش سر به سر میلگرد یا فورجینگ متمرکز شده است؛ پس از چندین سال کار مطالعاتی و اجرایی بر روی دهها نمونه از بخشهای مختلف دستگاه، موفق به بومی سازی این روش و عرضه دستگاه با کیفیت بالا و مطابق با استانداردهای بین المللی شده است.

نکات مهم در زمینه خرید دستگاه فورجینگ:

دستگاه جوش سر به سر میلگرد یا دستگاه فورجینگ میلگرد، یک دستگاه ابزار دقیق است که با توجه به تیراژ کم ساخت این دستگاه در دنیا، شرکت های تولید کننده ی این دستگاه بسیار کم تعداد می باشند.

شباهت اجزای اصلی دستگاههای استاندارد مانند پمپ یا اره به نمونه های غیراستاندارد موجود در بازار ایران، متاسفانه باعث شده برخی شرکتهای سودجو براحتی بتوانند اقدام به فروش ادوات غیراستاندارد کنند.

برای اطمینان از کیفیت دستگاه و استاندارد بودن آن باید نکات زیر را در نظر گرفت:

نظر گروه های اجرایی:

تشخیص دستگاههای غیراستاندارد از استاندارد بسیار ساده خواهد بود؛ به این صورت که یا کار بطور کلی اجرا نخواهد شد و یا در ابتدای کار مشکلات بسیار زیادی حین اجرا پیش خواهد آمد.

امروزه نزدیک به 200 تا 300 گروه اجرایی در کشور مشغول به فعالیت هستند که دسترسی به آن ها و تجربیاتشان درخصوص دستگاه های فورجینگ موجود در بازار کار سختی نیست؛ اما صرفا اکتفا به نظر و تجربه فروشندگان نمی تواند انتخاب درستی باشد؛ از این رو موارد دیگری نیز ذکر شده، مانند برند دستگاه و نکات تخصصی مربوط به قطعات دستگاه فورجینگ، که در ادامه مشاهده می فرمایید:

برند دستگاه:

امروزه برندهای فراوانی در بازار موجود هستند اما نیاز به راستی آزمایی دارند. برای راستی آزمایی برندهای دستگاههای فورجینگ موجود در بازار به زمان، مهارت و تجربه نیاز دارید که اگر بتازگی وارد این بازار شده باشید احتمالا این 3 مولفه را دراختیار ندارید؛ پس شاید بهتر باشد نظر شرکتهای با تچربه و رتبه یک در بخش فروش دستگاه و اجرای فورجینگ که در بازار بصورت منوپول فعالیت دارند را مدنظر قرار دهید. بطور مثال، شرکت پویاگستر در حال حاضر تنها نماینده انحصاری شرکت ریکن کی کی ژاپن در خاورمیانه است که از بزرگترین و با کیفیت ترین شرکتهای سازنده ادوات هیدرولیک دنیا می باشد.

نکات تخصصی مربوط به قطعات دستگاه فورجینگ:

1) پمپ هیدرولیک :

پمپ هیدرولیک یک مولد انرژی می باشد که به عنوان قلب تپنده و مهم ترین قسمت دستگاه باید دارای حداکثر استاندارد های لازم باشد.
 

جهت خرید پمپ هیدرولیک نکات کلیدی زیر را مدنظر قرار دهید :

  • پمپ هیدرولیک شما باید یک پمپ 700 باری باشد.

  

  • پمپ هیدرولیک نباید افت فشار داشته باشد: 

 پمپ های 700 بار موجود در بازار، معمولا مخصوص دستگاه های پرس می باشند که افت فشار مشکلی برای دستگاه ایجاد نمی کند اما در فرآیند جوش سر به سر میلگرد فورجینگ، افت فشار باعث بالا رفتن ریسک شکستگی جوش می گردد. پمپ های غیراستاندارد شاید در تست های اولیه دارای افت فشار نباشند اما بعد از یک دوره، با توجه به کیفیت پایین، دچار افت فشار خواهند شد.  

  • پمپ هیدرولیک باید مجهز به شیر تنظیم فشار باشد:

فروشندگان دستگاه غیراستاندارد، معمولا به جای شیر تنظیم فشار (Pressure valve)، از سوئیچ قطع فشار (Pressure switch) استفاده می کنند؛ بدلیل قطع شدن فشار در فرآیند فورجینگ، ریسک شکستگی جوش ها بسیار بالاتر میرود.

اخیرا عده ای از سودجویان، پمپهای غیراستاندارد دستگاه جوش سر به سر شرکت ریکن را برای جوشکاری فورجینگ معرفی می نمایند که شناسایی آنها از مدلهای اصل برای تازه واردان به این بازار دشوار می باشد.

پمپ های مجهز به شیرهای قطع کننده فشار، به هیچ وجه مورد تایید نهادهای آیین نامه ای در ژاپن نیستند و تمام پمپهای ژاپنی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند مجهز به شیرهای تنظیم فشار می باشند.

پمپ هیدرولیک
پمپ هیدرولیک
اره برشی میلگرد
اره برش مخصوص میلگرد

2) اره

اره از انواع برشهای سرد و از پر اصطکاک ترین قطعات مجموعه ادوات دستگاه جوش سر به سر میلگرد می باشد. درصورت استفاده از اره های کیفیت پایین و غیراستاندارد، کاربران دچار مشکل خواهند شد. استفاده از تجربه مهندسین عمران و همچنین بهره گیری از تجربه موجود در بازار در زمینه انتخاب اره استاندارد، می تواند راهکاری مطمئن برای انتخاب اره مناسب باشد.

3) گیره

وزن پایین، هم راستایی و خدمات پس از فروش، مهم ترین نکاتی هستند که باید در خرید گیره مدنظر قرار داد؛ استفاده از نظر کاربران قدیمی و باتجربه نیز بسیار حائز اهمیت می باشد.

گیره
گیره (فیکسچر)
مشعل
مشعل فورجینگ

4) مشعل: 

حلقه مشعل در نمونه ها شامل 12 ، 10 ، 8 شعله برای انتقال حرارت ناشی از گاز اکسیژن و استیلن می باشد که بطور یکنواخت در تمام نقاط اتصال تعبیه شده است. باتوجه به حساسیت بالا، این قطعه در آیین نامه ژاپنی دارای استاندارد ژاپنی می باشد که پیشنهاد شرکت پویاگستر استفاده از مشعل های دارای استاندارد ژاپنی می باشد. 

قطعات دستگاه جوش سر به سر میلگرد (فورجینگ):

اره یا دستگاه برش سرد میلگرد

یکی از نکات مهم در جوشکاری با دستگاه جوش سر به سر میلگرد، رعایت دقیق مولفه های مربوط به میلگردهاست؛ دو سر ميلگردهایی که قرار است در هم فورج شوند بايد کاملا صاف و صيقلی، بدون خوردگی، له شدگی، زنگ زدگی و خلل و فرج باشند تا دو لبه ميلگردها در هنگام فورج شدن کاملا بهم چسبيده شوند.

در روش جوش سر به سر، میلگرد‌ها فقط و فقط باید از دستگاه برش سرد میلگرد استفاده گردد و سایر تجهیزات برش، مانند سنگ فرز و … قابل استفاده نبوده و برش آنها مردود می‌باشد و درصورت استفاده مجدد، خسارات جبران ناپذیری بر جای خواهد گذاشت.

دستگاه جوشکاری فورجینگ میلگرد و تجهیزات
دستگاه جوشکاری فورجینگ میلگرد و تجهیزات
کدC-35KC-41K
شرحاره برش سرد عمودبراره برش سرد عمودبر
میلگرد قابل برشسایز ۱۸ تا ۳۵سایز ۱۸ تا ۳۵
ساخت کشورژاپنژاپن
تیغه

تیغه اره برش سرد

 تيغه اره از جنس سخت و تردی ساخته شده که به ضربه ناگهانی حساس می باشد. هنگام کار با اره می بايست از وارد کردن ضربه ناگهانی به تیغه خودداری کرد. همچنین هنگام تعويض تيغه اره، برق دستگاه باید قطع باشد.

مرحله برشکاری اولین و یکی از مهمترین مراحل اجرای این روش محسوب می‌شود. برای انجام عملیات برش میلگردها، تیغه برش طوری طراحی شده است تا سطح کاملاً صاف و صیقلی را با زاویه 90 درجه بوجود آورد.

تیغه
کدFD-122FD-135
شرحتیغه الماسهتیغه الماسه
میلگرد قابل برشسایز ۱۸ تا ۳۵سایز ۱۸ تا 41
ساخت کشورژاپنژاپن

پمپ هیدرولیک دستگاه فورجینگ

وظیفه‌ پمپ هیدرولیک، تأمین فشار لازم و انتقال آن به سیلندر فشار می‌باشد. مطابق با استاندارد صنعتی ژاپن، این پمپ می‌بایستی ظرفیت فشاردهی حداقل 30 مگاپاسکال را داشته باشد.

این پمپ دارای یک گیج فشار بوده که مقدار فشار را بر حسب بار و مگاپاسکال نمایش می‌دهد، همچنین گیج روغن نیز جهت نمایش مقدار روغن تعبیه شده است. پمپهای معمولی و دست ساز که جهت کار جوشکاری سر به سر میلگرد (فورجینگ) به صورت سه زمانه طراحی و تولید نشده اند، توانایی جوش کامل میلگردها را نداشته و قابل استفاده نمی باشد.

دستگاه جوشکاری فورجینگ میلگرد و تجهیزات
کدSMP30_G
شرحپمپ هیدرولیک ۷۰۰ بار مجهز به شیر تنظیم فشار
وزن14.8 کیلوگرم
ولتاژ220 ولت
شرکت سازندهریکن سکی
کشور سازندهژاپن
گیره ی میلگرد
دستگاه جوشکاری فورجینگ میلگرد و تجهیزات

گیره نگه‌دارنده میلگرد (کلمپ)

در گیره ها، هم راستایی میلگردها بسیار حیاتی است. امروزه تقریبا تمام شرکتهای فروشنده دستگاه جوش سر به سر، از گیره های ساخت خود استفاده می کنند که از هم راستایی پایینی برخوردار هستند.

این گیره از دو فک ثابت و متحرک تشکیل شده که دو سر میلگردها را مهار کرده و در امتداد یکدیگر قرار می‌دهد. گیره نگهدارنده این قابلیت را دارد که میلگردها را بصورت افقی، عمودی و متصل ثابت نگه دارد.

نیروی فشاری تولیدشده توسط پمپ هیدرولیک بوسیله سیلندر به یک طرف این گیره انتقال داده می‌شود در حالی که یکی از فکهای گیره، ثابت و فک دیگر، متحرک است.

گیره ی میلگرد
دستگاه جوشکاری فورجینگ میلگرد و تجهیزات
کدF-1PMF-2R
شرحگیره نگه دارنده میلگردگیره نگه دارنده میلگرد
وزن8.4 کیلوگرم8.4 کیلوگرم
میلگرد قابل جایگذاریسایز ۱۸ تا ۳۵سایز ۱۸ تا ۳۵
شرکت سازندهپویا گسترایواشیتا
کشور سازندهایرانژاپن

سیلندر هیدرولیک و شیلنگ هیدرولیک

 

سيلندر از يك محفظه روغن و پيستون فشار تشكيل شده و داراي سه زائده می باشد كه درون گيره متحرك، ثابت مي‌شود. 

اين سيلندر از طريق يك شيلنگ فشارقوي حاوي روغن به پمپ هيدروليك متصل مي‌شود.

 

جک هیدرولیک
دستگاه جوشکاری فورجینگ میلگرد و تجهیزات
کدJ-2RJ-1pm
شرحجک هیدرولیک ۷۰۰ بار جک هیدرولیک ۷۰۰ بار
شرکت سازندهریکن سکیپویاگستر
کشور سازندهژاپنایران
دستگاه جوشکاری فورجینگ میلگرد و تجهیزات

لوله اختلاط گاز

وظيفه اين بخش از دستگاه فورجینگ، اختلاط دو گاز اكسيژن و استيلن و همچنین تنظيم مقدار گازها به كمك شيرهاي تنظيم روي روي مشعل دستگاه مي‌باشد. شير آبي براي تنظيم مقدار اكسيژن و شير قرمز براي تنظيم مقدار گاز استيلن مي‌باشد.

مشعل توسط دو شيلنگ به كپسولهاي اكسيژن و استيلن متصل مي‌گردد.

دستگاه جوشکاری فورجینگ میلگرد و تجهیزات
کدMP-32SMP-35S
شرحلوله اختلاطلوله اختلاط
سایز مناسب میلگردسایز ۱۸ تا ۳۲سایز ۱۸ تا 50
شرکت سازندهتایوتایو
ساخت کشورژاپنژاپن

نازل و حلقه آتش دستگاه فورجینگ

از این قسمت گاز اکسی استیلن مشتعل شده و حرارت لازم جهت رساندن میلگردها به دمای خمیری را فراهم می‌کند.
 
این قسمت به گونه‌ای طراحی شده تا حرارت را به طور همگن به تمام نقاط محل اتصال منتقل کند. اندازه حلقه آتش و تعداد نازل‌های آن با توجه به سایز میلگردهای مورداستفاده انتخاب می‌شود.
 

 

دستگاه جوشکاری فورجینگ میلگرد و تجهیزات
کدRB-22SRB-25SRB-32SRB-35S
شرحمشعلمشعلمشعلمشعل
سایز مناسب میلگردتا سایز 22تا سایز 25تا سایز 32تا سایز 35
تعداد نازل88 و 101012
شرکت سازندهتایوتایوتایوتایو
ساخت کشورژاپنژاپنژاپنژاپن
مانومتر اکسیژن و استیلن

مانومترهای اكسيژن و استيلن 

در جوشگاري با دستگاه فورجینگ، حرارت ايجاد شده از طريق سوختن مخلوط گازهاي اكسيژن و استيلن بوجود می آید. بر روي هر كپسول يك مانومتر نصب مي شود که هر مانومتر داراي دو درجه است؛ درجه اول که به سمت خود کپسول است فشار گاز داخل کپسول را نشان مي دهد و درجه دوم که به سمت بيرون است فشار خروجی گاز را نشان می دهد.

در هنگام انجام عمليات جوشکاری سر به سر میلگرد، عقربه فشار خروجی کپسول اکسيژن بايد بين 5 تا 7 بار، و عقربه فشار خروجی کپسول استيلن بايد 5/0 بار باشد.

مانومتر اکسیژن و استیلن
دستگاه جوشکاری فورجینگ میلگرد و تجهیزات

شیر یکطرفه اطمینان

شیر یکطرفه اطمینان یا فلاش‌بک یکی از قطعات کلیدی و حساس دستگاه می‌‌باشد که جهت ایمنی کار و جلوگیری از حوادث درنظر گرفته شده است.
کار این شیر، جلوگیری از برگشت شعله آتش به داخل کپسول‌ها و ایجاد انفجار می باشد که نقش حیاتی را برعهده دارد.

 

دستگاه جوشکاری فورجینگ میلگرد و تجهیزات

روغن هیدرولیک

 
یکی از عوامل مهم و موثر در عملکرد صحیح پمپهای هیدرولیک فشارقوی در تجهیزات جوشکاری فورجینگ سربسر میلگرد، استفاده از روغن هیدرولیک باکیفیت و استاندارد می باشد. متاسفانه به علت نبود آموزش و اطلاعات صحیح به دارندگان دستگاههای فورجینگ، شاهد خرابی و ضررهای سنگین فورجینگ کاران هستیم؛ انتخاب و استفاده اشتباه از روغنهای موجود در بازار، عدم تعویض بموقع روغن دستگاه و پمپهای هیدرولیک فورجینگ از دلایل مشکل ساز در زمینه انجام فورجینگ می باشد. روغن قابل ارائه توسط شرکت پویاگستر از بهترین و تخصصی ترین برندهای حال حاضر، متناسب پمپهای هیدرولیک فشارقوی در جوشکاری فورجینگ سربه سر میلگرد می باشد.
دستگاه جوشکاری فورجینگ میلگرد و تجهیزات

ادوات جانبی

ادوات جانبی شامل کابل برق، شيلنگ هيدروليک، سوکتهای هوا و گاز، آچار مخصوص سفت کردن گيره ها، جرقه زن، بست شيلنگ، سوزن تمیزکننده نازل‌ها و دیگر اتصالات می باشد که درصورت نیاز مشتری، شرکت پویاگستر ارائه دهنده آنهاست.

تجهیزات جوش

سایر مطالب


کوپلر استاندارد (Standard Coupler)

کوپلر استاندارد چیست؟ کوپلر استاندارد یا Standard Coupler رایج ترین مدل و پرمصرف ترین وصله در اتصالات میلگرد است. این ...

آچار کوپلر میلگرد

در اتصال آرماتورها و میلگردها برای بسته شدن وصله مکانیکی (کوپلر) تا آخرین رزوه در کوتاه ترین زمان ممکن از ...

مزایای جوش سر به سر فشاری گازی میلگرد (فورجینگ)

از آنجا که حدود یک دهه است فناوری فورجینگ وارد کشورمان ایران شده و مورد استقبال فعالان صنعت ساختمان قرار ...

محدودیت ها و معایب جوش فورجینگ میلگرد

جوش سر به سر فشاری گازی (فورجینگ) روشی نوین از اتصالات میلگرد می باشد، این شیوه فرآیندی قابل اطمینان، سریع ...

بازدید معاونت محترم فنی و مهندسی گروه تخصصی شهید رجایی از فناوری فورجینگ

معاونت فنی و مهندسی گروه تخصصی شهید رجایی از اجرای جوش سر به سر میلگرد پروژه ۱۷ طبقه واقع در ...

حضور شرکت پویاگستر در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی صنعت تهران

بیست و دومین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان تهران در تاریخ 21 لغایت 24 مرداد ماه سال 1401 در محل ...