شماره تماس:  61948 021  داخلی 3 
شماره تماس:  61948 021  داخلی 3 
(فورجینگ) 09195071812 – (کوپلر) 09904875257
(فورجینگ) 09195071812 – (کوپلر) 09904875257
logo-pouya
نکات ایمنی جوش سر به سر میلگرد فورجینگ

نکات ایمنی جوش سر به سر میلگرد فورجینگ

نکات ایمنی جوش سر به سر میلگرد فورجینگ :

با توسعه روز افزون پروژه های ساختمانی و افزایش حجم سازه های عمرانی ، فورجینگ می تواند پاسخ مثبتی به نیازسازندگان صنعت عمران باشد، کاربرد دقیق واساسی جوش سر به سر میلگرد طبق قوانین و ضوابط موجود در آیین نامه ، این روش اجرایی را، در اتصالات سازه اصولی و بنیادی قرار داده است.

نکات مهم در استفاده از گاز های اکسیژن و استیلن

1_ سیلندر های گاز اکسیژن و استیلن در محیط باز نگهداری شود

2_ محیط نگهداری کپسول های گاز اکسیژن و استیلن باید دارای تهویه مناسب باشند ، اگر در مکانی بسته و مسقف کار میکنید حتما باید راه تهویه هوا وجود داشته باشد.

3_ سیلندرهای پر و خالی از یکدیگر تشخیص وجدا نگه داری شود.این سیلندر ها باید بر روی جای صاف ، ایستاده قرار گیرند و با عوامل نگه دارنده  به دیوار مهار نمود  و مانع از واژگونی آنها شود.

4_ کپسول های اکسیژن با رعایت حداقل فاصله از کپسول های استیلن  قرار گرفته  و بهتر می باشد که  محل  قرارگیری دو کپسول با دیواری از یکدیگر جدا شوند.

5_ استفاده و استعمال هر گونه مواد اشتعالزا  ودخانیات در حین کار و حتی در نزدیکی محل نگهداری کپسولها مطلقا ممنوع می باشد و هم چنین از نگهداری هرگونه وسایل گاز سوز ، حرارتی و برقی خطیر در محل نگهداری سیلندرها اجتناب شود.

6_ جابجایی و حمل ونقل  کپسولها حتما با وسایل ایمنی و چرخدار لاستیکی انجام شود .

7_ کپسول های فرسوده و معیوب مورد استفاده قرار نگیرد و حائز اهمیت است از سالم بودن بدنه کپسول ها ، سوپاپ و شیرآلات اطمینان حاصل نماییم و از هرگونه  دستکاری و تغییر آنها جدا اجتناب کنیم.

8_ از آچار مخصوص جهت باز و بستن کپسول های استیلن  استفاده نمایید و از بازگذاشتن شیر سیلندر ها خودداری کنید و در وقت تعطیلی کارگاه از بسته بودن شیر کپسول ها اطمینان حاصل فرمایید.

9_ از پرتاب و غلتاندن سیلندر ها اکیدا خودداری شود.

10_ از روغن کاری و گریس کاری شیر کپسول های گاز خودداری کنید و درصورت آلوده شدن شیرکپسول ،به محض باز شدن انفجاری درشیر ، تقلیل فشار رخ می دهد و جوشکار دچار سوختگی می شو ، در هنگام آتش سوزی احتمالی، ابتدا اتصالها را قطع و سپس گاز کپسول ها را ببندید و مراقب باشید سیم و کابل برق در نزدیکی کپسول نباشد .

11_ از تمیز بودن دست و ابزار متصل به کپسولها از لحاظ نداشتن چربی و مواد سوختی مثل نفت و بنزین و گازوییل مطمئن باشید و حتما لباس و دستکش نخی و کتان داشته باشید.

12_ از فلاشبک  (برگشت شعله ) یا شیر یک طرفه ایمنی استاندارد استفاده کنید .

13_ کپسول اطفاء حریق و جعبه کمک های اولیه همیشه به همراه داشته باشید .

14_ چنانچه شیر خروجی استیلن یا اکسیژن  یخ بزند باید با آب گرم یا کیسه شن داغ آنرا گرم و باز کنید .

15_ از شلنگ های استاندارد و سالم و یک تکه استفاده کنید .

16_ نور (اشعه)  ماوراء بنفش و مادون قرمزی که حین قوس های ایجاد شده در جوش و بعد آن بوجود می آید اثرات نامطلوبی بر روی چشم و پوست می گذارد  . بدین سبب برای انجام جوشکاری های کوتاه می بایست از از نقاب های دستی و برای جوش کاری های بزرگ باید از نقاب هایی که بر روی سر ثابت می مانند استفاده  می نماییم.

 

گاز استیلن
گاز اکسیژن

نکاتی که ملزم به رعایت آن در دستور العمل های جوشکاری سر به سر میلگرد (فورجینگ ) می باشیم :

1_ استفاده  از هرگونه تجهیزات و دستگاه آسیب دیده ، ناقص و دارای هرگونه خرابی و ایراد پرهیز شود  .

2_ افراد مجرب و آموزش دیده دارای گواهینامه کتبی مجاز به استفاده و کار با دستگاه و تجهیزات تخصصی جوشکاری می باشند .

3_ جهت محافظت کارگران و جوشکار از اشعه های حاصل سوخت گاز های اکسیژن و استیلن از لباس ایمنی ، کفش کار و عینک مخصوص جوش کاری استفاده شود.

4_ از لباس های عایق و کفش ایمنی مخصوص با تخت لاستیکی و پنجه فلزی و دستکش مناسب جوشکاری استفاده شود .

5_ لباس گروه اجرایی در حین کار نباید آغشته به روغن یا چربی و هم چنین  عاری از هرگونه مواد اشتعالزا باشد.

6_ از تغییر و دستکاری خودسرانه دستگاه هیدرولیک و اتصالات گاز جددا خودداری کنید و در صورت مشاهده هرگونه خرابی یا مشکل در عملکرد دستگاه یا دیگر ادوات به خدمات پس از فروش شرکت یا مسئول مربوطه اطلاع دهید .

7_ بکارگیری هرگونه قطعات غیر استاندارد  باعث اختلال در عملکرد کل دستگاه می شود ، عواقب هرگونه رخداد غیر منتظره به عهده مصرف کننده می باشد .

8_ اگر در ارتفاع و محل های پر مخاطره قرار گرفتید ، ملزم  به استفاده از کمربند و تجهیزات مخصوص کار می باشید.

9_ توجه داشته باشید کابل های برق هیچگونه زدگی نداشته باشند و پوشش عایق خود را از دست ندهند ، هم چنین اتصال کابل ها به دستگاه به درستی ایزوله شده باشند . مراقب پارگی و سوختگی شلنگ های گاز باشید .

10_ در هنگام تعویض تیغه اره یا سرویس دوره ای اره ، برق آنرا قطع کنید.

11_ از شیر یک طرفه گاز در مسیر مشعل تا کپسول ها استفاده کنید.

12_ از تمامی  مقررات و ضوابط کارگاهی  تعیین شده  در محل جوشکاری ، آگاه باشید و نکات آیین نامه حفاظتی کارگاه های ساختمانی تدوین شده را رعایت نمایید.

فورجینگ میلگرد
فورجینگ میلگرد
فورجینگ میلگرد
فورجینگ میلگرد
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.