شماره تماس:  61948 021  داخلی 3 
شماره تماس:  61948 021  داخلی 3 
(فورجینگ) 09195071812 – (کوپلر) 09904875257
(فورجینگ) 09195071812 – (کوپلر) 09904875257
logo-pouya

کوپلر موقعیت (Position Coupler)

کوپلر موقعیت چیست ؟

کوپلر موقعیت یا position coupler نوع دیگری از اتصالات مکانیکی (کوپلر) می باشد. در موقعیتی از سازه که آرماتورها در دو بخش مجزا از یکدیگر قرار گرفته و امکان حرکت و چرخش برای آن ها وجود نداشته باشد، از کوپلر موقعیت استفاده می شود. کوپلر موقعیت از سه قسمت تشکیل شده است. قطعه نر و مادگی و مهره قفل شونده. قطعه نر شامل یک رزوه داخلی و یک رزوه خارجی موازی می باشد و قطعه مادگی از یک رزوه داخلی موازی تشکیل شده است و مهره قفل شونده سبب استحکام یا ثابت نگه داشتن اتصال می گردد.

 

مزایا و کاربرد کوپلر موقعیت

مهم ترین ویژگی کوپلر موقعیت کاربرد اختصاصی این نوع اتصال می باشد. در شرایط متفاوت یک سازه که اتصال نوع عادی نمی تواند پاسخگو آن بخش باشد، از مدل های مختلف اتصال مکانیکی (کوپلر) با توجه به شرایط آرماتورها استفاده می شود. از مزایای کوپلر موقعیت به موارد زیر اشاره می کنیم:
• متصل نمودن آرماتورهایی که امکان جابجایی و چرخش نداشته و در دو بخش مجزا از یکدیگر قرار دارند.
• اتصال یکپارچه و منظم آرماتورها و ایجاد فضای مناسب برای بتن ریزی
• بهبود تثبیت بتن و عملکرد بهتر میلگرد
• حذف روان کننده و بتن ریزی یکپارچه
• کاهش میلگرد مصرفی و کاهش تراکم و وزن سازه
• بالا رفتن سرعت روند اجرا
• حذف اورلپ و صرفه جویی در پرتی میلگرد
• تامین فضای مناسب برای طراحی و معماری
عموما از اتصال مکانیکی کوپلر در سازه های بزرگ، بیمارستان ها، هتل ها و … استفاده می شود.

 

قیمت کوپلر موقعیت

محاسبه قیمت کوپلر موقعیت با توجه به نوسانات قیمت میلگرد در بازار ارز کشور و هم چنین قیمت تمام شده برای تهیه مواد، ثابت نبوده و نمی توان قیمت دقیق و تعیین شده ای برای شما خریداران عزیز ارائه نماییم . لیست قیمت بروز محصول توسط مسئول مربوطه شرکت محاسبه گردیده است شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از آخرین لیست قیمت با شماره کارشناس بخش کوپلر تماس بگیرید.

 

نکات مورد توجه در انتخاب کوپلر موقعیت

همانگونه که خرید هر محصولی در سازه ملزم به داشتن اطلاعات می باشد، خرید کوپلر نیز نیازمند آگاهی و شناخت کافی محصول است . نکته حائز اهمیت در هنگام خرید کوپلر موقعیت، توجه به کیفیت متریال و جنس کوپلرهای موقعیت می باشد. جنس کوپلرهای موجود در شرکت پویاگستر، فولاد آلیاژی ck45 از کارخانه یزد می باشد و در سایز های گوناگون تولید و عرضه می گردند؛ همچنین کوپلرهای شرکت پویاگستر با دستگاه CNC تولید و طراحی می شوند.

 

فروش کوپلر موقعیت

شرکت پویاگستر ارائه دهنده انواع اتصالات مکانیکی کوپلر می باشد. این شرکت از سال 1389 در زمینه اتصالات آرماتور به روش اتصال مکانیکی (کوپلر) فعالیت دارد و تمامی فعالیت و محصولات این شرکت مورد تایید سازمان نظام مهندسی ،مرکز تحقیقات راه و مسکن شهرسازی و سازمان ملی استاندارد و مقررات است. با توجه به نوسانات قیمت، لیست قیمت بروز کوپلر ها از سایز 16 تا 40 توسط کارشناسان بخش مربوطه محاسبه می گردد و در صورت تماس شما با شرکت با توجه به تعداد و مابقی هزینه های مصرفی بررسی می شود.

کوپلر موقعیت
کوپلر موقعیت
کوپلر موقعیت
انواع کوپلر موقعیت در سایز های مختلف
کوپلر موقعیت
نمونه ای از کوپلر موقعیت

 

سوالات

کوپلر موقعیت چیست؟

اگر در سازه ای آرماتورها در دو بخش مجزا از یکدیگر به گونه ای قرار گرفته باشند که توانایی چرخش و جابجایی نداشته باشند، از کوپلر موقعیت برای اتصال آنها استفاده می کنیم. ساختار این کوپلر شامل سه قسمت می باشد. قطعه نر که دارای یک رزوه داخلی و یک رزوه خارجی موازی می باشند و قطعه مادگی که این بخش شامل یک رزوه داخلی موازی می باشد و مهره قفل شونده که وسط نر و ماده قرار گرفته و سبب استحکام و ثابت ماندن اتصال می گردد.

تفاوت کوپلر موقعیت و کوپلر چپگرد و راستگرد در چیست؟

کوپلر چپگرد و راستگرد در موقعیتی از سازه که آرماتور امکان چرخش و جابجایی ندارد، مورد استفاده قرار می گیرد، کاربرد آن با کوپلر موقعیت یکی می باشد و تفاوت اصلی آن در ساختار ظاهری این مدل است. رزوه این اتصال به صورت یک اتصال چپ گرد و یک اتصال راستگرد می باشد و استفاده از این مدل کوپلر در چنین شرایطی نسبت به مدل موقعیت متداول تر است .