شماره تماس:  61948 021  داخلی 3 
شماره تماس:  61948 021  داخلی 3 
(فورجینگ) 09195071812 – (کوپلر) 09904875257
(فورجینگ) 09195071812 – (کوپلر) 09904875257
logo-pouya
آچار کوپلر میلگرد

آچار کوپلر میلگرد

در اتصال آرماتورها و میلگردها برای بسته شدن وصله مکانیکی (کوپلر) تا آخرین رزوه در کوتاه ترین زمان ممکن از آچار کوپلر استفاده می شود. جنس بدنه آچار کوپلر از کربن می باشد و پوشش دسته آن ضد تعریق می باشد؛ این اهرم طوری طراحی شده که در عین مقاومت بالا، با کمترین فشار، بیشترین نیرو به آرماتور اعمال می شود. آچار کوپلر یک ابزار کاربردی و پر مصرف در پروسه کوپلینگ میلگرد می باشد. در ادامه در مورد اینکه آچار کوپلر میلگرد چیست؟ انواع آچار کوپلر، کاربرد مزایای استفاده و قیمت آچار کوپلر توضیحاتی را ارائه می دهیم. با پویاگستر همراه باشید.

 

آچار کوپلر میلگرد چیست؟

آچار کوپلر میلگرد (Rebar coupler wrench)، یک ابزار تخصصی جهت بستن آرماتورهایی است که به روش وصله مکانیکی (کوپلر) به یکدیگر متصل می شوند. به زبان ساده تر برای اتصال دو میلگرد با کوپلر از آچار کوپلر برای محکم کردن اتصال و بسته شدن کوپلر میلگرد تا آخرین رزوه استفاده می شود. این ابزار کاربردی، مانند یک اهرم عمل کرده و طراحی آن به گونه ای می باشد که درعین مقاومت بالا و فشار کم، بیشترین نیرو را به آرماتور اعمال می نماید.

آچار کوپلر میلگرد چیست؟
از آچار کوپلر برای محکم کردن اتصال دو میلگرد با کوپلر استفاده می شود.

تمامی مدل های کوپلر و هر اتصالی که به صورت رزوه باشد، توسط آچار مخصوص کوپلر بسته می شود. به هیچ عنوان نمی توان کوپلر و آرماتور را با دست و بدون آچار مخصوص (آچار کوپلر) به یکدیگر متصل نمود. در واقع آچار کوپلر اصلی ترین و کاربردی ترین ابزار روش کوپلینگ میلگرد است.

انواع آچار کوپلینگ میلگرد

جنس آچار کوپلر از متریال بسیار مقاوم و محکم فولاد آلیاژی ck45 می باشد و بدنه آن به نحوی طراحی شده که بعد از استفاده هیچگونه خوردگی بر روی کوپلر و آرماتور به وجود نمی آید. انتهای دسته آن پوششی قرار گرفته که ضد تعریق می باشد و حین اعمال نیرو هیچگونه آسیبی به دست اپراتور وارد نمی شود. این اهرم منجر به بسته شدن میلگرد تا آخرین رزوه درون کوپلر می شود. از آنجایی که ممکن است دهانه این ابزار در برخورد با میلگردهای آج دار دچار خوردگی شود، برای جلوگیری از آسیب به این ابزار، دهانه آن از چدن ساخته شده است تا خوردگی را به حداقل برساند.

 

انواع آچار کوپلر

آچار کوپلر در چهار مدل

  1. آچار کوپلر دسته کوتاه
  2. آچار کوپلر دسته متوسط
  3. آچار کوپلر دسته بلند
  4. آچار کوپلر ترکمتردار

عرضه می شود که در ادامه در مورد ویژگی و کاربردهای انواع آچار کوپلر صحبت می کنیم.

آچار کوپلر دسته کوتاه

در آچار کوپلر دسته کوتاه (Short handle coupler wrench) همان طور که از اسم آن پیدا است طول دسته کوتاه است و اندازه طول دسته آچار تقریبا بین 40 تا 45 سانتی متر می باشد که با توجه به کاربرد آن در بخش های مختلف سازه مورد استفاده قرار می گیرد.

آچار کوپلر دسته کوتاه

آچار کوپلر دسته متوسط

در آچار کوپلر دسته متوسط (Medium handle coupler wrench) نیز طول دسته آچار، بزرگتر از آچار دسته کوتاه و کوچک تر از آچار دسته بلند است.

آچار کوپلر دسته متوسط

آچار کوپلر دسته بلند

در آچار کوپلر دسته بلند (Long handle coupler wrench)، طول دسته آچار در حدود 60 سانتی متر و بیشتر طراحی می شود که با توجه به کاربرد آن در بخش های مختلف سازه مورد استفاده قرار می گیرد.

آچار کوپلر دسته بلند

 

آچار کوپلر ترکمتردار

آچار کوپلر ترکمتردار (Rebar Torque Wrench) دارای گشتاور برای کنترل نیرو، چرخش کوپلر و آرماتور درون کوپلر می باشد. سر آچار کوپلینگ ترکمتردار به گونه ای طراحی شده که نیروی اعمال شده به کوپلر را کنترل و منتقل می کند.

آچار کوپلر ترکمتردار

 

مزایای استفاده از آچار کوپلر

در ادامه درباره مزایای استفاده از آچار کوپلینگ صحبت می کنیم.

مزایای استفاده از آچار کوپلینگ

  • سهولت بستن اتصالات
  • افزایش چند برابر سرعت اجرا
  • کاهش نیروی انسانی
  • سهولت کار برای آرماتور بند
  • کاهش خطای نیروی انسانی حین اتصال
  • ایجاد اتصال مناسب و استاندارد
  • ایجاد مقاطع یکپارچه
  • اطمینان از اتصال ایمن

قیمت آچار کوپلر

قیمت آچار کوپلینگ نیز نسبت به کارایی بالایی که دارد، مقرون به صرفه می باشد و این امر از دیگر ویژگیهای منحصر به فرد این ابزار به حساب می آید. با توجه به نوسانات قیمت نمی توانیم یک عدد ثابت برای قیمت آچار کوپلر در نظر بگیریم. محاسبه قیمت آچار های تخصصی روش کوپلر، با در نظر داشتن قیمت جدید و روز مواد اولیه انجام می پذیرد. انواع آچار کوپلینگ در شرکت پویاگستر در سایزهای متفاوت تولید و عرضه می گردد. برای دریافت لیست قیمت بروز آچارهای کوپلر با کارشناسان فروش بخش کوپلر شرکت پویاگستر در تماس باشید یا شماره تماس خود را برای تماس همکاران ما در قسمت گفتگو آنلاین سایت وارد نمایید.

قیمت آچار کوپلر

 

فروش آچار کوپلر

یکی دیگر از محصولات شرکت پویاگستر، آچار کوپلر است. جنس آچارهای کوپلر پویاگستر مانند تمامی محصولات تولید شده این شرکت از فولاد آلیاژی ck45 کارخانه یزد می باشد که از متریال بسیار مقاوم ساخته شده است و به هیچ عنوان نمی شکنند. این محصول مورد تایید سازمان نظام مهندسی، مرکز تحقیقات راه و مسکن شهرسازی بوده و تمامی فعالیت های شرکت اعم از اجرا و خدمات رزوه در چارچوب ضوابط و شرایط سازمان ملی استاندارد و سازمان مقررات ملی می باشد. با توجه به نیاز شما شرکت ما محصول دلخواهتان را در اختیار شما می گذارد و کارشناسان ما آماده ارائه لیست قیمت و مشاوره رایگان به شما مشتریان عزیزان می باشند.

فروش آچار کوپلر

قبل از طراحی آچار کوپلر از چه ابزاری برای بستن کوپلرها استفاده می شد؟

ابزاری که در گذشته قبل از طراحی آچار کوپلر، برای اتصالات مکانیکی مورد استفاده قرار می گرفت، آچارهای لوله گیر نام داشت. آچارهای لوله گیر بطور تخصصی برای اجرای کوپلینگ (اتصالات مکانیکی) طراحی نشده بود و زمان زیادی از پروژه صرف بستن وصله های مکانیکی می شد، همچنین دشواری کار برای آرماتور بند، کاهش روند اجرا و اتصال ناقص از دیگر مسائل استفاده از آچارهای لوله گیر بودند. همچنین با استفاده از آچار کوپلر بر خلاف آچارهای لوله گیر، به تنظیم فاصله فک های آچار با تغییر سایز میلگرد و آرماتور نیازی وجود ندارد و با یک ضربه فک ها دهانه آچار باز شده و به کمک فنر و زاویه دنده، فک جفت می شود با حرکت دسته آچار کوپلر، اتصال محکم می شود.

 

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.